-
E-commerce boomt sneller in Vlaanderen
E-commerce heeft in 2018 opnieuw alle records verbroken in België. Dat blijkt uit de BeCommerce Market Monitor. In totaal gaven de Belgen vorig jaar 10,67 miljard euro online uit. Dat is een stijging van 6% ten opzichte van 2017. Hierbij is het opvallend dat de uitgaven sneller in Vlaanderen (+8%) stegen dan in Wallonië (+4%). In het laatste trimester daalden de uitgaven zelfs met 3% in Wallonië tegenover dezelfde periode een jaar eerder.
-
De ACC buigt zich over de trends van 2019
In 2019 bundelt de sector krachten, communiceren we op maat van de consument en zijn de ideeën creatief meetbaar.
-
Hanteert het mediabureau van de toekomst nog een menselijke filosofie?
Sinds de doorbraak van digital en ondanks de steeds kleinere marges die te wijten zijn aan een voorbijgestreefd businessmodel, hebben de mediabureaus bijzonder veel geïnvesteerd in tools, technologieën en mensen om de interactie tussen consumenten en merken beter te begrijpen en om de efficiëntie van de plannen die ze aanbevelen beter te controleren
-
De CEO kampt met de blues volgens PwC
Het jaarlijkse onderzoek van PwC over de gemoedstoestand van CEO’s wereldwijd waarvan de resultaten geopenbaard werden aan het begin van het Davos Forum, onthult dat 30% van de ondervraagden een vertraging van de wereldwijde groei verwacht in 2019
-
Opinie door Stephan Loerke: herstel het digitale ecosysteem
UBA identificeerde een reeks van uitdagingen voor merken en adverteerders in 2019. Het herstellen van het digitale ecosysteem is één van de belangrijke aandachtspunten. En daarin speelt de World Federation of Advertisers (WFA) een prominente rol. Stephan Loerke, CEO WFA, kadert de problematiek.
-
2019, jaar van abonnementen en memberships
Het Reuters Institute for the Study of Journalism en de Universiteit van Oxford publiceerden zopas met de steun van het Google Digital News Initiative hun voorspellingen voor journalistiek, media en technologietrends.
-
De voorspellingen voor 2019 van Kantar
Kantar onthult zijn Media Predictions 2019 die een impact zullen hebben voor de merken, bureaus en platformen.
-
Onderzoek wijst uit dat de marketeer zijn strategie te vaak in de spiegel zoekt
“Echt iedereen zit op social media” of “Kabeltelevisie is zo passé”, de kans is groot dat die uitspraken bekend in de oren klinken. Maar klopt dat wel? BD myShopi & UBA stellen vast dat de leefwereld van de gemiddelde marketeer enorm verschilt van die van de gemiddelde Belg.
-
De duur van de radiospots volgt die van de tv-spots
Mettertijd is de gemiddelde duur van een tv-spot aanzienlijk gedaald en 30 seconden zijn allang niet meer de norm. Van juni 2017 tot mei 2018 bedroeg het gemiddelde in België 21 seconden. Tijdens dezelfde periode werd 57% van het nationale bruto budget dat geïnvesteerd werd in tv (zonder sponsoring) besteed aan spots van maximaal 20 seconden. Korte formaten zijn dus uitgegroeid tot de norm.
-
"De 50-plussers van nu zijn de dertigers van 15 jaar geleden"
De doelgroep van de 50-plussers verdient meer aandacht, want al te vaak is hij onderhevig aan clichés en stereotypes die op marketingvlak geen rekening houden met maatschappelijke evoluties. Het is de hoogste tijd om komaf te maken met deze perceptie, al was het maar omdat de doelgroep vandaag ongeveer 36% van de Belgische bevolking vertegenwoordigt. Om het gebrek aan informatie over het onderwerp op te vangen en een genuanceerdere visie in de hand te werken, presenteren Bayard en Roularta (de uitgevers van Plus Magazine) Route50plus.be. Het gaat om een redactioneel platform dat zich positioneert als “de snelweg naar informatie over 50-plussers”.
-
Het einde van zorgeloos consumeren
Het tijdperk van de zorgeloze consumptie loopt op zijn einde. De bekommernissen van de mensen overal ter wereld zijn geëvolueerd en merken moeten zichzelf blijven heruitvinden als ze betekenisvol willen blijven voor de consumenten van morgen.
-
Meet & Read @ UBA Trends Day: Ross Bernstein
In de aanloop naar de UBA Trends Day die op 15 maart plaatsvindt in Brussels Expo, willen we graag de interviews met enkele van de opmerkelijke internationale sprekers op het programma met jullie delen. Onder hen de gereputeerde keynote speaker en auteur Ross Bernstein. Hij heeft zowat 50 boeken over sport op zijn naam staan en stelt dat bedrijven heel wat kunnen leren van sportclubs.
-
Meet & Read @ UBA Trends Day: David Mattin, TrendWatching
David Mattin identificeert vijf consumententrends die op de radar zouden moeten staan van elke marketeer, merkstrateeg, bedrijfsleider en CEO. Die grijpt hij niet zomaar uit de lucht en op de UBA Trends Day reikt hij een gps aan die de nodige inspiratie levert voor campagnes, merken en lange termijnstrategieën.
-
Meet & Read @ UBA Trends Day: Carla Johnson
In de aanloop naar de UBA Trends Day die op 15 maart plaatsvindt in Brussels Expo, willen we graag de interviews met enkele van de opmerkelijke sprekers op het programma met jullie delen.
-
34% van de Belgische CEO's maakt zich zorgen over de beschikbaarheid van digitaal talent
Volgens de CEO Survey van PwC die gevoerd werd bij ongeveer 1.300 CEO’s wereldwijd, is een recordaantal bedrijfsleiders optimistisch over de internationale economische omgeving, tenminste toch op korte termijn.
-
De trends in de voedingsindustrie voor 2018
De ‘Foodoscope 18’ is een witboek dat gepubliceerd werd door de Fransen van Kantar Media.
-
Dentsu Aegis Network stelt zijn voorspellingen voor 2018 bij naar beneden
Dentsu Aegis Network stelt zijn voorspellingen voor de mediabestedingen van 2018 bij en vermindert ze van +4,3% naar +3,6% (vs + 3,1% in 2017).
-
Ontmoet Daren Poole. Trends in Creative Advertising - Man versus Machine and the Quest for ROI
Ruimt binnen de mainstream communicatie HI (human intelligence) plaats voor AI (artificial intelligence) in 2018?
-
Ontmoet Carla Johnson. Trends in Content Marketing - How Brands Tap the Hottest Trends to Eclipse the Competition
Klaar om uw creatieve en innovatieve grenzen te verleggen? Dan is het tijd (we gaan er voor het gemak van uit dat uw antwoord ‘ja’ is) om kennis te maken met Carla Johnson.
-
JWT selecteert de trends van morgen
The Innovation Group, de denktank van J. Walter Thompson, onthulde de trends van 2018 in zijn jaarlijkse rapport ‘Future 100’. Het bepaalde 100 grote trends in cultuur, technologie en innovatie, reizen, merken & marketing, voeding, retail, luxe, gezondheid en lifestyle.
-
Ontmoet Christopher Sanderson: Trends in Customer Marketing - The Future of Retail
In het postdigitale tijdperk is een nieuwe consument opgestaan. Een consument die zowat alles kant-en-klaar nú wil. Dat blijft niet zonder gevolgen voor de retailsector.
-
Ontmoet David Mattin. Consumer Trends - Win in the Expectation Economy: Five Key Consumer Trends
Er zijn geen zekerheden meer! Oh nee? Toegegeven, de verwachtingen van de consument veranderen sneller dan een mens met zijn ogen kan knipperen.
-
Ontmoet Daniel Levine. Trends in Technology. Revolutionizing the Way We Work, Live and Consume.
Weten wat er nú gebeurt, volstaat niet om een bedrijf te leiden. Wie niet weet wat de toekomst brengt, kan het wel schudden.
-
"Humans of Today is een onderzoek dat meer inzicht biedt in de consument bij elke etappe van zijn leven"
In samenwerking met GfK presenteert Brightfish ‘Humans of Today’, een grootscheeps onderzoek dat de link legt tussen de persoonlijke motivaties en de waarden van de consumenten in vijf levensfasen.
-
Consumenten trends in 2017
Tijdens de Expert Community Panels gaf GfK een aantal interessante Consumer Insights.
-
Volgens Zenith gaan de reclamebestedingen met 2,4% stijgen in Europa
Zenith is optimistischer dan Dentsu Aegis Network in zijn laatste voorspellingen wat de reclamebestedingen voor 2017 betreft. Terwijl DAN mikt op een groei van 3,8%, schat het mediabureau van Publicis dat die wereldwijd 4,2% zal bedragen. De stijging zou hetzelfde ritme moeten aanhouden in 2018 en 2019.
-
Alles over wereldwijde digitale trends
Het is een van de meest volledige internationale studies over het onderwerp. Zoals elk jaar sinds 2001 publiceerde Mary Meeker, Partner van het beleggingsfonds Kleiner Perkins Caufield & Byers, zijn ‘Internet Trends’ verslag dat gewijd is aan de digitale trends overal ter wereld. Een van de door Meeker bevestigde trends is dat Google en Facebook samen 85% van de groei van de digitale reclame vertegenwoordigen. Volgens het verslag ligt de kracht van het duo in hun formaten (meer bepaald video) en in hun vermogen om internauten naar de winkels te krijgen om ze daar dan te volgen.
-
Nagenieten van de opgedane inspiratie tijdens de UBA Trends Day van 16 maart
Magie, vertrouwen, co-creatie, information overload, authenticiteit, menselijkheid, emoties, om maar enkele van de kernwoorden te noemen die aan bod kwamen tijdens de UBA Trends Day.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- Volgende pagina