Sprekers

Matt Brittin_UBA Trends Day_2022_1080x1080px.jpg

Matt Brittin (UK) President, EMEA Business & Operations, Google

Hoe haal je het onderste uit de kan met digitale technologie? Met die pertinente vraag kloppen mensen, gemeenschappen, bedrijven en landen uit Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) aan bij Matt Brittin. De vraag stellen is ook in deze gemakkelijker dan ze te beantwoorden, maar Matt heeft op vele anderen meer dan één voetje voor: hij werkt al sinds 2007 voor Google en leidt sinds 2014 de afdeling EMEA Business & Operations. De Londenaar is de drijvende kracht achter Grow with Google, een wereldwijd initiatief waarmee intussen de digitale vaardigheden van meer dan 10 miljoen mensen gescherpt werden. Voor hij bij Google aan de slag ging, werkte hij voor McKinsey en de grootste krantengroep van de UK. 

BenedictEvans_TD_22_1080x1080px.jpg

Benedict Evans (UK) Independent analyst

Benedict Evans – Ben voor de vrienden, dat doet zijn website ben-evans.com toch vermoeden – schrijft essays. Daar houden wij bij UBA van, want dat betekent: Ben denkt diep en lang na over de dingen. En dus: van Ben kun je iets leren. Zelf verwoordt hij het zo: Stepping back from the noise, I try to work out what's really happening, what matters, and what it might mean. Een stapje achteruit om beter vooruit te kunnen kijken. Waar schrijft en spreekt Ben Evans over? Over strategische en macro-trends in de technologische sector. Over wat écht nieuw is, of zoals hij zichzelf promoot in zijn LinkedIn-profiel: New things. Met welk recht doet hij dat? Benedict analyseert al 20 jaar (mobiele) media en technologie. Hij werkte rond durfkapitaal en aandelenonderzoek en is nu een onafhankelijke analist. En dat doet de Brit goed, getuige zijn wekelijkse nieuwsbrief die bij 160.000 abonnees in de bus valt. 

Anders Indset_UBA Trends Day_2022_1080x1080px.jpg

Anders Indset (NO) Philosopher

Rock-n’-roll Plato. Of, Digital Jesus. Zo wordt de Noorse business-filosoof-met-rocksterallures Anders Indset wel eens genoemd. Hij vindt het een eretitel, want ook al wordt hij gerekend tot een van de ‘30 Global Thinkers die vorm geven aan de toekomst van hoe organisaties zullen worden geleid’, hij loopt niet naast zijn schoenen. Zijn boek ‘The Quantum Economy - Saving the Mensch with Humanistic Capitalism’ was een instant bestseller. De lat ligt dus hoog voor het pas verschenen The Infected Mind. Een citaat om boven uw bed te hangen: “Onze leiders van vandaag hebben de filosofie van het verleden nodig, gekoppeld aan de wetenschappelijke kennis en technologie van morgen.” 

Paul Polman_UBA Trends Day_2022_1080x1080px.jpg

Paul Polman (NL) Influencer, Business leader, Campaigner

Als CEO van Unilever (2009-2019) introduceerde Paul Polman het Sustainable Living Plan – een ambitieus plan waarmee het bedrijf én de omzet wil verdubbelen én tegelijkertijd de ecologische voetafdruk wil verminderen. Het typeert de Nederlandse topondernemer ten voeten uit. Paul is grote pleitbezorger van het idee dat het bedrijfsleven het goede moet nastreven, onder meer door zo snel mogelijk ongelijkheid en klimaatverandering aan te pakken. Zelf droeg hij zijn steentje bij door als lid van het High-Level Panel van de secretaris-generaal van de Verenigde Naties mee te werken aan de ontwikkeling van de SDG’s (de sustainable development goals). Hij is – naast vele andere functies – voorzitter van IMAGINE, een sociale onderneming die werkt aan systeemverandering. Zopas verscheen zijn boek "Net Positive: how courageous companies thrive by giving more than they take". 

Vicki Loomes_UBA Trends Day _2022_1080x1080px.jpg

Vicki Loomes (UK) Head of Premium Content TrendWatching

Ooit was ze journalist, copywriter en redacteur. Nu leidt Vicky Loomes bij TrendWatching spraakmakende publicaties zoals het jaarlijkse Trend Report en helpt ze klanten om trends met succes toe te passen in hun business. Ze helpt merken ook om hun purpose, hun doel, scherp te stellen. Onder meer Google, Facebook, Warner Music, Mastercard, GSK, Total en Danone deden bij haar aan brain picking. Intussen heeft ze meer dan 140 keynotes, webinars, workshops en ‘trend safari’s’ op de teller staan. Een mooie aanloop naar de UBA Trends Day! 

Tip: roep allemaal samen ウェルカム wanneer Vicky Loomes het podium bestijgt. Kans is groot dat u zelf niet weet wat het betekent, maar de vurige Vicky zal begrijpen dat u haar ‘welkom’ heet. Ze volgt immers al meer dan een jaar Japans met Duolingo. 

Joeri Van den Bergh_UBA Trends Day_22_1080x1080px.jpg

Joeri Van den Bergh (BE) Author, Co-Founder InSites Consulting, NextGen & Trends Expert

Hij zoekt graag grenzen op, Joeri Van den Bergh. Ook – en vooral – die van het marktonderzoek. Reden waarom InSites Consulting, het researchbureau dat hij mee oprichtte en waar hij managing partner is, zichzelf profileert als een next generation agency. Zijn specialiteit: sustainability, branding, marketing & trends gericht op jonge doelgroepen. Daarover schreeft hij de bestseller "How Cool Brands Stay Hot. Branding naar de nieuwe generatie" die diverse prijzen won, waaronder The American Marketing Association Book Prize. Klanten die meegenieten van Joeri’s inzichten: AB InBev, Coca-Cola, Spotify, Ferrero, Red Bull, IKEA, Converse, Nestlé, AXA en Procter & Gamble.

Joeri zoekt ook zijn eigen grenzen op. Behalve NextGen en sustainability expert bij InSites Consulting, is hij ook professor marketing aan de Vlerick Business School en update hij onafgebroken zijn eigen kennis over consumentengedrag in een snel veranderende wereld.

Neil Deshmukh _UBA Trends Day_2022_1080x1080px.jpg

Neil Deshmuck (US) Founder/CEO of PlantumAI

We willen allemaal een betere wereld, maar geef toe: met sommige wereldverbeteraars is het kwaad kersen eten. Neil Deshmukh is gelukkig het type sociaal ondernemer met wie u graag een avond aan de toog blijft plakken: piepjong (hij studeerde pas af aan het Massachusetts Institute of Technology (MIT)), superslim en visionair. Zijn missie is om artificiële intelligentie te combineren met menselijke expertise en zo onderbelichte maatschappelijke uitdagingen aan te pakken: van advies voor boeren tot het helpen van slechtzienden. Zijn uitzonderlijke inspanningen – vaak op het raakvlak tussen computerwetenschappen en gezondheidszorg – gaan niet onopgemerkt voorbij. Neil is in geen tijd een verzamelaar van eerbetonen geworden: Global Teen Leader, TIME Magazine Young Innovator, Gloria Barron Prize for Young Heroes, Diversity in Action 20 Under 20 Innovator. 

Onthou de naam: Neil Deshmukh. 

Miri Rodriguez_UBA Trends Day_2022_1080x1080px.jpg

Miri Rodriguez (US) Storyteller at Microsoft and Author of Brand Storytelling

Naar eigen zeggen is haar grootste verwezenlijking tot nu toe: moeder zijn van twee jongens en één Amerikaanse bulldog. En dat ze kan lópen op hoge hakken en verslingerd is aan roomijs. Aan zelfrelativering geen gebrek bij Miri Rodriguez, maar het zijn niet bovengenoemde talenten die de weg naar de UBA Trends Day hebben geplaveid. Misschien heeft ze het aan haar vader te danken. Die was dominee en gaf haar de kunst van storytelling – ze noemt het zelf ‘alchemie’ – met de paplepel mee. Feit is: Miri is een kei in storytelling. Ze doet het bij Microsoft. Ze schreef er een boek over. Ze loopt ermee in de kijker, waardoor ze wereldwijd een graaggeziene spreker is. Miri laat ziet hoe merken en thought leaders technieken van storytelling kunnen benutten voor het optimaliseren van digitale marketing en het verrijken van de klantenervaring. Daarmee valt ze geregeld in de prijzen. Dat Miri bovendien een hart van goud heeft, is meer dan een kanttekening waard: ze leidt leiders van sociale ondernemingen in Afrika op, ze coacht ondernemende studenten in de VS en ze begeleidt mensen om hun personal brand op te bouwen. 

Crystal Washington_UBA Trends Day 2022

Crystal Washington (US) Technology Strategist and Futurist

Schuilt er een Sint-Franciscus in Crystal Washington? Misschien voert ze geen dialogen met vogels, maar feit is dat er toch één dacht zich te kunnen nestelen in haar weelderige afro-kapsel toen ze een ritje maakte in een cabriolet. Vreemd is dat niet want a/ ook Crystal is bijzonder goedgebekt en b/ ze oefent een sterke aantrekkingskracht uit met haar sprankelende visies en ideeën. De Googles, Microsofts, General Electrics en andere Fortune 500-bedrijven van deze wereld hangen bij deze flamboyante futurist aan de bel om van haar te leren hoe technologie een hefboom kan zijn om omzet en winst op te krikken. Ook buiten de boardrooms vindt ze gehoor: als een van de 50 leden van de Forbes Leading Female Futurists duikt ze als tech-experte op in televisieprogramma’s en tijdschriften. Crystal schreef twee boeken: One Tech Action en The Social Media Why. En alsof de toekomst nog niet spannend genoeg is, houdt ze van avontuurlijke reizen. 

Portretten-360x270px-IankaFleerackers.jpg

Ianka Fleerackers (BE)

Nieuwsgierigheid, dat is wat Ianka drijft. Nieuwsgierig naar hoe mensen zich gedragen, wat hen drijft en wat ze zichzelf en elkaar vertellen. En dat heeft zich altijd vertaald in het professionele pad dat Ianka aflegt. Ze is een expert in storytelling met een lange carrière in media en kunst en auteur van fictie- en non-fictie boeken. Ze is een meester in persoonlijke groei en bewandelt met succes nieuwe paden in andere industrieën zonder haar individualiteit te verliezen. Ze wordt vaak een 'zelf-innovator', een 'multi-potentialist' en een 'philomath' (liefhebber van leren) genoemd. Na een succesvolle carrière als actrice, geeft ze haar kennis en ervaring door als high performance mentor voor missie-gedreven leiders en thought leaders.

In haar keynotes inspireert ze het publiek over het belang van verhalen in alle aspecten van onze wereld; over hoe je persoonlijke transformatie onder de knie kunt krijgen door te investeren in de groei van meervoudige intelligentie; en over creativiteit als de plek waar intelligenties plezier hebben. Op UBA trends Day is zij uw gastvrouw.

PeterHinssen.jpg

Peter Hinssen (BE) Co-founder & Partner nexxworks

Serie-ondernemer, keynote spreker en auteur. Peter Hinssen is een van de meest gewilde opinieleiders op het vlak van innovatie, leiderschap en de impact van het digitale op onze maatschappij. Hij doceert aan verschillende business schools zoals de Londen Business School en MIT in Boston. Via zijn bedrijf nexxworks helpt Peter organisaties om flexibel te worden, te innoveren en te floreren in ‘The Day After Tomorrow’. Peter is auteur van maar liefst vijf bestsellers, waaronder ‘The Phoenix and The Unicorn’, dat uitkwam in maart 2020.

Back to top