Programma

Erin Meyer

Trends in Leadership - No Rules, Rules ! How corporate culture drives innovation | Erin Meyer

Zeg dat Erin Meyer het gezegd heeft: probeer nooit, maar dan ook nooit uw baas naar de mond te praten. En dat het tijd is om zaken radicaal anders aan te pakken, compleet eerlijk te zijn en op uw team te vertrouwen. In alle geval: dat is de aanpak waarmee Netflix uitgroeide van een DVD-postorderbedrijf tot de gigantische streaming supermacht die we – samen met 190 miljoen andere abonnees – nu kennen. CEO Reed Hastings en Erin Meyer leggen de wortels van dat succes bloot en dat is een onwezenlijk boeiende ontdekkingstocht door een onderneming die gerund wordt als geen ander. Zei daar iemand: creativiteit, productiviteit, innovatie? Haal uw inspiratie daarvoor bij Erin en de unieke Netflix-cultuur. 

Livia Fioretti

Trends in Consumer Habits - Shattering the Crystal Ball: How consumer trends shape 2024 and beyond | Livia Fioretti

Wilt u niet wankel staan als u het voortdurend veranderende consumentenlandschap verkent? Luister dan naar Livia Fioretti, Director of Trend Methodology bij TrendWatching (Barcelona). TrendWatching is een autoriteit op het gebied van consumententrends. Daar moet u zijn als u de vinger aan de pols wil houden en een zicht wil krijgen op de mooie kansen die zich voordoen voor marketeers. Met lege handen achterblijven, is onmogelijk als u Livia’s waardevolle tips ter harte neemt over hoe u zelf relevante trends kunt spotten. 

Pieter Abbeel

Trends in Technology - How Artificial Intelligence helps building brands | Pieter Abbeel

Het lijkt nog maar pas dat AI in ons huis kwam als een extra feature op onze tandenborstel en tondeuze (jawel!), en nu voeren we er al betekenisvolle conversaties mee. Met enkele prompts schiet AI in gang om ons te verrassen met visuele kunstwerkjes en geweldige foto’s die nooit genomen zijn. Een vreemde taal? AI maalt er niet om en maakt er vlekkeloos Nederlands van. En het stopt niet aan onze voordeur, integendeel: het weer voorspellen, geneesmiddelen ontwikkelen, diagnoses stellen… de lijst van mogelijkheden groeit met de dag. Wat kan AI en wat (nog) niet? Welke mysterieuze krachten drijven deze vooruitgang? Wat brengt de dag van morgen? Kortweg: hoe kan AI iets positiefs betekenen voor elk van ons?

By the way: dit stuk is 100 procent ambachtelijk geschreven. Voorlopig nog.

ken-png.jpg

Trends in Branding - How to win the race to relevance | Ken Hughes

Wedden dat ook u iemand kent – of bent! – die in de digitale wachtrij is gaan staan om een ticket te bemachtigen voor de Eras Tour van Taylor Swift? Het systeem van ‘dynamic pricing’ joeg de prijzen door het dak, maar de tickets verkochten als zoete broodjes. Hoe is die straffe madam erin geslaagd van zichzelf een merk te maken waarbij Beyonce, Lady Gaga en Madonna verbleken? Maar vooral, wat kunnen marketeers van haar leren? Want maak u geen illusies: haar succes is geen toevalstreffer. De manier waarop zij haar fans aan de borst drukt, toont hoe elk merk connectie kan en moet leggen met de consument. Vergeet oude marketingwijsheden en omarm wat nieuw is. Of zoals La Swift zou zeggen: ‘Shake it Off’. 

Jesus Cochegrus.png

Trends in Customer Engagement - The 5 levels of customer connection | Jesús Cochegrus

De consument van vandaag lijkt niet langer op die van gisteren. Dat zeiden we gisteren ook, maar nu gaat het wel heel erg snel. In de terminologie van Jesús Cochegrús Jaime: we betreden een ‘new game level’. Ondernemingen zijn vaak het noorden kwijt, want de ene crisis volgt de andere op en artificiële intelligentie zet wellicht een punt achter ‘business as usual’. Problemen, problemen, problemen? Of kansen, kansen, kansen? Veel, zo niet alles, hangt af van de genetica van uw organisatie. Zit omgaan met verandering in uw DNA? Bent u in staat connectie te maken met de nieuwe consument in een hypergepersonaliseerde, hoogtechnologische wereld? Jesús toont aan de hand van een parellel met de gamingindustrie hoe u uw bedrijfscultuur kunt transformeren en kunt uitgroeien tot een wendbare organisatie met leiders die weten hoe ze moeten winnen.

Back to top