Sprekers

Erin Meyer

Erin Meyer (US) Professor INSEAD Business School

Erin haar fascinatie voor intercultureel management vormt de rode draad door heel haar loopbaan. Over alle continenten pepert ze top executives in hoe ze succesvolle strategieën kunnen ontwikkelen in een complexe wereld vol culturele verschillen. Erin is te veel academica om dat ‘op het buikgevoel’ te doen. Ze verzamelde data uit meer dan dertig landen en goot de resultaten in een framework waarmee bedrijven aan de slag kunnen. Benieuwd naar haar inzichten? Duik dan in haar boek ‘The Culture Map: Breaking Through the Invisible Boundaries of Global Business’ – goed voor een waardering van 4,7 op 5 op Amazon en Bol.com. Samen met Reed Hastings, de mede-oprichter en CEO van Netflix, onderzocht ze met welke bouwstenen u een inventieve, snelle en flexibele globale bedrijfscultuur uitbouwt. Die resultaten kunt u nalezen in ‘No Rules Rules’ – opnieuw hoog gescoord door lezers en terecht op de shortlist van de Financial Times & McKinsey Business Book of the Year in 2020. Haar pennenvruchten leverden haar al driemaal een ereplaats op bij de 50 meest invloedrijke business auteurs volgens Thinkers50.

Livia Fioretti

Livia Fioretti (BR) Director of Trend Methodology at TrendWatching

Ze heeft heel wat watertjes doorzwommen bij tal van advertising agencies en consultancybedrijven: van planner en copywriter ging het pijlsnel richting strategisch adviseur en intussen Director of Methodology & Training bij TrendWatching. Van alle markten thuis, dat geeft Livia Fioretti extra recht van spreken. En dus geven we haar graag het podium. Een geluk voor ons, want keynotes geven en kennis delen over de purpose van merken, is haar grote passie. Reden waarom ze ook graag studenten begeleidt van Amsterdam over Parijs tot Newcastle. Ze helpt haar pupillen en haar klanten wereldwijd om trends te bespeuren en heel doelgericht strategieën te ontwikkelen die leiden tot innovaties die tegemoet komen aan wat de consumenten willen. 

Pieter Abbeel

Pieter Abbeel (BE) Professor UC Berkeley

Hoe doordeweeks en Vlaams zijn naam ook klinkt, Pieter Abbeel is niet zomaar de next kid on the block. Na zijn studies burgerlijk ingenieur aan de KU Leuven, ruilde hij zijn geboortedorp Brasschaat in voor Berkeley. Daar is hij professor aan de universiteit en directeur van het Robot Learning Lab, wereldwijd toonaangevend voor machine learning en robotica. Samen met zijn team verlegt hij grenzen op vlak van Generatieve AI, Meta-Learning, Deep Reinforcement Learning, Deep Unsupervised Learning en Robotics. Alsof dat nog niet volstaat is Pieter ook een succesvolle ondernemer. Hij was één van de eerste medewerkers van OpenAI (mede opgericht door een zekere Elon Musk) en richtte zelf twee AI-bedrijven op: Gradescope en Covariant. Liever dan zijn centen op de bank te zetten, investeert hij ze in tal van AI start-ups. Ondertussen vult hij zijn prijzenkast met tal van wetenschappelijke prijzen en laat hij zich vaak interviewen door de New York Times, BBC, Bloomberg, Wall Street Journal, Wired… En omdat een dag voor mensen als Pieter Abbeel minstens 26 uren telt, verzorgt hij ook nog eens ‘The Robot Brains’-podcast – luistertip! 

In de AI-wereld even populair als Taylor Swift, en speciaal voor u te gast op de UBA Trends Day. 

ken-png.jpg

Ken Hughes (IR) Consumer behaviouralist & CX Strategist

De Ierse oprichter en CEO van onderzoeksbureau Glacier Consulting is een podiumbeest par excellence – een unieke en welbespraakte combinatie van professor, auteur, acteur, TED-spreker. Maar hoewel we bij UBA op tijd en stond van een potje ambiance houden, is dat niet de hoofdreden waarom we Hughes met open armen ontvangen. We kijken vooral uit naar de inzichten die hij de afgelopen twintig jaar verzamelde door tienduizenden consumenten te observeren, zeg gerust: bijna letterlijk op de huid te zitten. Wie de echte motieven van hun gedrag doorgrondt, heeft de sleutel in handen om hen meer te laten kopen. Kapittel Ken dus niet als marktonderzoeker, maar noem hem een verkenner van menselijk gedrag. Zijn wapens: het beste wat de biometrische, neurologische, psychologische en etnografische wetenschappen te bieden hebben. Zijn doel: ons inzicht geven in de toekomstige online en offline winkelmandjes – net zoals Ken doet voor de gerenommeerde wereldmerken die hij adviseert.

Jesus Cochegrus.png

Jesús Cochegrus (MX) CEO eMotion Interactive

Mocht u die al hebben, vergeet alle vooroordelen over aan klavieren gekluisterde nerdy ingenieurs in de computerwetenschappen. Kijk maar naar Jesús Cochegrus Jaime, die wellicht bij zijn geboorte in een vat vol creativiteit is gevallen: hij tekent, doet aan fotografie en houdt van reizen en basketbal. Fijn voor hem, nog fijner voor ons: Jesús is een volbloed podiumbeest met een dijk van een verhaal. Hij mixt kunst, toptechnologie en UX tot succesvolle games. Als eerste Mexicaanse onderneming speelde hij het klaar om zowel voor Nintendo, Xbox en PlayStation videospellen te ontwikkelen. Eerder leidde hij digitale projecten voor kleppers als Audi, Coca-Cola, Nike, Volkswagen, HP, Siemens…  

StevenVanBelleghem.jpg

Steven Van Belleghem (BE) Co-founder Nexxworks & Snackbytes

Steven heeft meerdere internationale bestsellers op zijn naam staan: ‘When Digital Becomes Human’, ‘Customers the Day after Tomorrow’, ‘The Offer You Can’t Refuse’ en lanceerde recent zijn nieuwste boek 'A Diamond in the rough'. Zijn passie is het brengen van inspiratie over de klantervaring van de toekomst. Steven gelooft dat ondernemers het hart van hun klanten pas kunnen raken als ze hen op een empathische manier en als mens benaderen. Dat kan door het spel op lange termijn te spelen en de nieuwe technologie met gezond verstand in te zetten. Succes is een logisch gevolg van deze aanpak.

Als internationale keynote spreker heeft Steven meer dan 1.500 presentaties in 45 verschillende landen op de teller staan. Op de UBA Trends Day is Steven uw moderator. Tijdens enkele Q&A's legt hij de sprekers het vuur aan de schenen.

Ianka groen.png

ianka Fleerackers (BE)

ianka fleerackers is expert in storytelling, personality branding en thought leadership. Ze is de founder van de Thought Leaders Academy waar experten en executives begeleid worden in het ontwikkelen van een duurzame publieke identiteit. Naast een succesvolle carrière als actrice in televisie, film en theater, werd ianka ook regisseur van theaterstukken, uitgever van korte verhalen, producent en presentator van eigen programma’s op radio en televisie. Vandaag vindt u haar op het podium terug als keynote spreker over personality branding en storytelling. 

In november 2023 komt haar boek “Own Your Story. Or Someone else will.” uit, bij Lannoo Campus. Het is haar eerste business boek, maar de negende in haar bibliografie. Op de UBA Trends Day is zij uw host.

Back to top